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Reprise du message précédent:

Wano - posté le 01/11/2015 à 19:58:54 (6974 messages postés)

❤ 0

Ahah merci je le prends très bien ! :sourit


Suite du sujet:

arttroy - posté le 02/11/2015 à 16:55:47 (2394 messages postés)

❤ 0

Just working

Ben tu peux ^^ Nativement ton log aura beaucoup plus de features qui m'intéresserait par rapport à RM MV (comment j'ai été déçu en voyant que le générateur de perso avait le même souci que son prédécesseur à savoir un tas d'éléments qui ne vont pas ensembles... Bon le fait de pouvoir générer des battler est un plus heureusement).

J'ai pleins d'idée de projets potentiels en voyant ce que tu as déjà créé, MV m'inspire beaucoup moins malgré des tileset réussis je trouve.

Rien que pour citer une ou deux des idées que ton logiciel m'inspire :

- un remake de legend of kartia
- un pokemon like basé sur l'univers digimon
- un T-rpg basé sur l'univers des command and conquer

'fin voilà quoi, je te souhaite bon courage pour la suite (j'imagine qu'avec des cours à côté ça doit pas être évident de tenir la cadence ^^).

Anti-inconstructivité / Pétition pour que le mot making soit inscrit dans le dictionnaire ?


Wano - posté le 15/11/2015 à 23:22:47 (6974 messages postés)

❤ 0

Ah merci encore, et oui j'ai moi même plein de projets avec ce logiciel après sa sortie !

Devblog 9 :

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/15654/

Hi everyone !

Hum for the first week, I assume I did absolutely nothing (bouuuuuuh!), I had some hard mid-exams to revise. And then I tried to progress during this week. :)

And huuu, there was this terrorist attack (I'm from Paris) + sick again this week-end. What a bullshit week.

Devlog - November 15th 2015 :

- New tutorials : (LINK HERE)

Citation:

III- Map editor


Citation:

1) Access to the map editor



image

If you want to edit a map, you need to select a map on the "map selector", and then to click on this button. This will open a new window if your map.

Citation:

IV- Launch your game


Citation:

1) Launch your game



image

If you want to quickly test if your game is working, just press the button play.

Citation:

2) Launch your game with the launcher



image

To launch your game WITH the launcher (to test its apparence), click here. If you set resolution properties into the launcher, that will be applied to the "play" button too.

Citation:

V- Manage languages



Here is the languages manager :

image

Citation:

1) Add a new language



Double click on a "< > " field, and then fill the fields of this language editor :

image

Citation:

2) Set a short name language



In the language editor, on the field "Short name", set the name you want. You have to confirm the name by pressing the button to the right of the name field. This cannot be :

- An empty field ("")
- A short name already existing

Citation:

3) Set the name of a language according to another language



In the language editor, for each page (each language), you have a name field to edit the name of a language according to another language.

Example: if you are editing a language with the short name "eng", then :
- page "eng" : name = "English"
- page "fr" : name = "French"
if you are editing a language with the short name "fr", then :
- page "eng" : name = "Anglais"
- page "fr" : name = "Français"

Why ? This will be usefull for players changing the game language.

Citation:

4) Set the languages priority (and default language)



image

In the languages manager, select the language you want to up/down and click on arrows to set the languages priority. The language on top of the list will be the default language of your game.

Citation:

5) Delete a language



In the languages manager, select the language youwant to delete, and just press on delete key. If you have only one language into your list, you will not be able to delete this one.

--------------------------------------------------------------------



- Launcher introduction
- Language manager performed (show all texts that can be translated, set a text in ALL languages or for EACH language)
- Displaying the name of the current project on the GUI bar

Language 2 :

You can see the progress with a large part of tutorials. There are some things I have done more but I can't present it yet (I just want to sleep now). I will present these new tutorials later.

Launcher :

I'm working on the launcher too (BIG WIP) :

image

This an optional part, you can choose if you want to have a launcher or not. You can edit it with some of these options :

image

More on the tutorials, later.


Sorry for poor paragraphs this week. It should be better next week, I'm really tired of this week-end, ahah.


Monos - posté le 16/11/2015 à 04:30:48 (57322 messages postés)

❤ 0

Vive le homebrew

GG, le premier éditeur de jeu fait par un oniromencien(ienne) qui à le plus de chance de sortir véritablement et d'aller au bout ! yeah

Tu es la meilleur. (Pas trés constructive ça)

Signer du nez ?


Ashala - posté le 18/11/2015 à 06:53:41 (343 messages postés)

❤ 0

Ca fait quelques temps que le projet me fait de l’œil et j'espère vraiment qu'il sera mené à terme car c'est exactement le genre de logiciel que j'aimerai utiliser pour un jeu aux décors "papier" dont je garde les graphs sous le coude depuis euh... Plus d'un an faute d'avoir trouvé comment les utiliser de façon intéressante.

Le fait qu'il soit payant ne m'embête que par ce que mes finances sont parfois squishy (et que si tu le termines j'aurai très certainement envie de l'acquérir fissa), sinon je trouve ça naturel étant donné le boulot qu'il y a derrière.

En tout cas, bon courage !

Madame creepy.


Wano - posté le 18/11/2015 à 09:14:05 (6974 messages postés)

❤ 0

Merci, y a aucun doute il ira jusqu'au bout ce logiciel !

Citation:

Le fait qu'il soit payant ne m'embête que par ce que mes finances sont parfois squishy (et que si tu le termines j'aurai très certainement envie de l'acquérir fissa), sinon je trouve ça naturel étant donné le boulot qu'il y a derrière.


Je comprends parfaitement que ça te repousse un peu. C'est pour ça que j'ai décidé d'envisager de le mettre à un prix très raisonnable et accessible au plus de monde possible. Genre moi-même j'envisagerai pas de placer 90$ sur un logiciel, aussi utile soit-il (c'est encore pire s'il faut s'abonner et payer une certaine somme tous les mois). En revanche, pour 15-20$... c'est plus que correct si on veut vraiment la bête. :p




http://rpgmaker.net/games/8053/blog/15761/


Devlog - December 6th 2015 :

- New tutorials : (LINK OF ALL TUTORIALS HERE)

Citation:

V- Manage languages


Citation:

6) Use a text field language



First, what is a text field language ? This is a simple text field with a flag on the right like this :

image

"I want to have a different text for each language!" :

Click on the flag, this will open a new window :

image

"I want to have the same text for ALL my languages!" :

Double click or press enter on the field, this will open a new window :

image

Citation:

7) Display/Set all the texts using a text field language



If you are not sure all your texts are translated, you can take a look on the "Display texts" into the languages manager, this will open a new window where you can see and set all your text field languages :

image

Citation:

III- Map editor


Citation:

2) Save your progress



On the toobar, press the "save" button. You can know the saving status with this icon :

image

Citation:

3) Show/Hide grid



Press G or click on "Options > Grid" in the toolbar.

Citation:

4) Move the camera position



Press W, A, S, or D.

Citation:

5) Set the camera orientation



Press your wheel mouse and move your mouse in the same time. Release your mouse when you want to stop moving.

Citation:

7) Draw with the mouse or cursor



Mouse :

Just left click on a square to apply what you want :

image

Cursor :

Press Space when you want to apply something where your cursor is.

image

Citation:

8) Draw floors



By default, this is your first drawing mode. If you want the floors to be your drawing mode, click here :

image

After that, select the texture you want to apply here :

image

After this, you can draw.

--------------------------------------------------------------------



- Languages manager finished
- Ray casting working well
- Application for floors with ray casting (flat ground)
- Console
- Working on 3D render

Console :

If you already used RMXP or higher version with scripts, I found two kind of problems (tell me if I just went wrong with the engine) :

- The script editor : it's considered as a "dialog box", you HAVE to confirm your code and to close the window if you want to test your game. I think it's horrible when you want get back to you previous code by pressing CTRL+Z because your test revealed that your new code sucks, you just can't ! So, I will create a window with two buttons : "ok" to confirm (save) code, and "close" to close the window, and this window don't have to be closed if you want to test your game.

- The print command : you know the 'p "blabla" or print "Hello world!" opening a new dialog box. I found this horrible for testing... and I didn't find any way to display a console or something else.

Well ! I created my own console to display any text/object you want to see in real time, and without stopping your program. You can choose on the options if you want to display the console or not.

For example, this portion of code :

Portion de code : Tout sélectionner

1
2
p $game_map
p "Hello world!" 



Will write this :

Spoiler (cliquez pour afficher)



But I kept a function to have the same RPG Maker XP result (because it's usefull too) :

Portion de code : Tout sélectionner

1
print "Yosh!"



Spoiler (cliquez pour afficher)



Pause the program, continue when you close the window

Note that I didn't seriously use any RPG maker after XP, I dunno if they improved it.

Mouse picking progress :

If you don't already know, I'm actually doing a remake of all the way I'm displaying/editing a map. I'm finding a correct way to be able to manage a 5000x5000 squares map by using ray casting. It's working well for floors, and this is much much better than before !

I've made a FRENCH tutorial for ray casting with ruby/openGL here : http://retrorender.net/ray-casting-en-ruby-opengl-ou-pointe-ma-souris-partie-1/#more-75

I will make an english tutorial especially for the RPG Paper Maker source code.

Overview :

In a previous blog, I wanted to put a map overview like this :

Spoiler (cliquez pour afficher)



But just forget it. Instead of this, I'll put a 3D render of the map, a simple image of your last save. I think it's better, because nobody would use the 2D overview. I don't have any image of my works to present you (this is not still working well, I've got some problems and it wasted all my f****** day).




Heyy désolée pour la longue absence, j'étais en période d'exams tendue donc j'ai du mettre en pause quelques semaine. De retour pour quelques news. (toujours en anglais)

Devlog - January 18th 2016 :

- New tutorials : (LINK OF ALL TUTORIALS HERE)

Citation:

II- Manage maps


Citation:

8) Delete a map



Right-click on a map and select "Delete map" (or on the map toolbar button). You can also press "delete" key. A warning window will be opened each time you try to delete something.

Citation:

III- Map editor


Citation:

8) Set your height



image

Hover over this icon on the right of the toolbar. You can increase/descrease these two values by using your scroll wheel.

- The first item is the height according to your square size. For example, if you squares are 16 pixels sized and your value is 1, you'll be at 1*16 = 16 pixels height. Range : -9999 to 9999.
- The second item is a real pixels adding to the first item. For example, if the value is 4 with the first example, you'll have a 16 + 4 = 20 pixels height. Range : 0 to (square_size -1).

Citation:

9) Set your drawing mode



image

Hover over this icon on the right of the toolbar and select one of these items :

-Pencil : draw simples points/lines (see draw floors)
-Rectangle : draw rectangles (drag & drop) (TODO)
-Paint can : draw over all the textures you selected


--------------------------------------------------------------------




- Starting a winter tileset
- Preview item OK
- Grid height can be changed
- Improvements in editor code
- Pencil and tin
- Delete a floor


Preview item :

In my last blog, I worked with my map editor with ray casting. I got a preview item available working for my floors :

Spoiler (cliquez pour afficher)



This should work well for autotiles and water too, I'm gonna do this for next week. I Got a lot of problems with that simple feature.. ! :D

Drawing mode :

I added this part on my tutorials (see on top). I have done the classic pencil, and the paint can :

Spoiler (cliquez pour afficher)



But this will only set the textures in the chunks displayed (hidden items (too far) cannot be edited).

Set height :

See the tutorials part for more details.

Spoiler (cliquez pour afficher)





Well I'm trully happy to see that my new way to display and too get the mouse pick is working well. It's mainly running at 50 FPS when drawing, 60 FPS while only watching your fantastic creation. I think that the next blog will be posted for the next week.




http://rpgmaker.net/games/8053/blog/16077/

Devlog - January 24th 2016 :

- New tutorials : (LINK OF ALL TUTORIALS HERE)

Citation:

III- Map editor


Citation:

6) Cancel an action



Press CTRL+Z or click on "Options > Cancel" in the toolbar (you can cancel 20 actions max).

Citation:

7) Redo an action



Press CTRL+Y or click on "Options > Redo" in the toolbar (you can redo 20 actions max).

Citation:

9) Delete with the mouse or cursor



Mouse :

Just right click on a square to delete what you want (be sure you are in the right section).

Cursor :

Press delete key when you want to delete something where your cursor is.

Citation:

13) Delete floors



Be sure that you are in the "floor" section, and delete (see "Delete with the mouse and cursor" before).

Citation:

------------------Done list------------------



-Bug with pen corrected (can now erase a floor)
-Deleting with keyboard managed too
-Loading bar when creating a new project (can be used for over kinds of loadings)
-Logo image displayed when starting the engine
-Bug with cancel (preview item saved) corrected
-Cancel system
-Redo system combo

Spoiler (cliquez pour afficher)



-Paint can : working for a big sized tile selection

Spoiler (cliquez pour afficher)



-Worked on rectangle drawing, but got many problems for the preview. So this will be finished for the next week.




How to draw/delete elements :

Drawing elements :

This depends on you grid position that you can modify here :

Spoiler (cliquez pour afficher)



When you are drawing a floor or any other object with your mouse, this will always be according to where your mouse is pointing on (at the height of your grid). So if there is another object between your grid and your camera, it will be ignored.

Deleting elements :

When deleting, be carefull on your section mode. If you are on "floors" section, this will only delete "floors" elements, "sprites" section will only delete "sprites" elements, etc. Plus, you'll delete the first object in your section mode that your mouse is pointing on. So this is not depending on grid in that case.

When using cursor :

If you are drawing or deleting, this will always be according to your cursor position (so to the height of your grid too).





Thanks for following ! I Hope I will work faster next week. :V


Monos - posté le 25/01/2016 à 07:14:20 (57322 messages postés)

❤ 0

Vive le homebrew

C'est chouette, ça avance bien.

Signer du nez ?


Wano - posté le 07/02/2016 à 22:08:36 (6974 messages postés)

❤ 0

Merci Monos !




Je suis trèèèès contente de vous annoncer que la démo va enfin sortir entre Mars et Avril ! Maintenant j'ai juste besoin de bénévoles pour les tests alpha.


Comment s'inscrire pour les tests alpha :

Si vous voulez m'aider à corriger des bogues, vous devez m'envoyer un email avec le sujet "ALPHA INSCRIPTIONS" à :

Citation:

Wanok.rpm@gmail.com



Vous pouvez y indiquer (optionnel mais utile)

-Votre nom (ou pseudo)
-Votre version de windows
-Votre processeur (fréquence)
-Votre RAM
-Votre carte graphique

Quand la version alpha sera prête, vous recevrez un email à votre addresse et vous pourrez présenter votre rapport ici. Les utilisateurs de Linus et Mac ne peuvent pas tester (malheureusement, la version finale devrait être uniquement disponible pour Windows).

Contenu de la démo :

-Principalement l'éditeur de map (sans événements)
-Création de projets
-Création illimitée de maps
-Pas de BDD
-Vous pouvez essayer d'utiliser vos propres tilesets pour voir si vos maps seront classes
-Vous ne pouvez pas lancer votre jeu
-Seules autres options : changer la taille des cases et la résolution de l'écran.

/!\ Les projets faits avec la démo ne devraient pas être compatibles avec la version finale




Gros changements, j'abandonne le langage Ruby pour passer au C#. Du coup, j'ai partagé le code source ruby. Je ne recommande pas particulièrement de télécharger cette version (instable), c'est surtout si certains sont intéressés par le code source. Plus d'infos ici :

http://rpgmaker.net/games/8053/blog/16417/


Falco - posté le 19/03/2016 à 00:06:59 (19565 messages postés) -

❤ 0

Indie game Developer

Tu dois tout reprendre de zéro du coup ? :\
Bon courage en tout cas, c'est tellement du travail, j'espère que tu t'en sortira.

Inexistence Rebirth - Inexistence - Portfolio


Wano - posté le 19/03/2016 à 00:46:17 (6974 messages postés)

❤ 0

Et ouais... mais bon je t'assures que ça vaut le coup. C'est clairement plus propre, plus professionnel. Et depuis le temps que je voulais faire un projet en C#, qui plus est en 3D.

Je vais faire un rush pendant cet été j'imagine. :leure2


verehn - posté le 19/03/2016 à 03:00:42 (9054 messages postés) - honor

❤ 0

Vhehrhehn

Grande décision. Mais tu sais ce que tu fais, alors bon courage.

Eldrao ~ PakuPaku ~ Winged Light ~ Ruin ~ Ma galerie ~ LTDAD ~ Don de graphismes plateforme 2D


BlisterB - posté le 19/03/2016 à 11:57:37 (749 messages postés)

❤ 0

Ancien pseudo : BlisterB, Kyo

Pas envie de faire ça en Java :sourire3 ?
Je raconte probablement n'importe quoi mais de ce que je sais, tu vas être vachement cantonné aux plateformes Windows non ?


Nukidoudi - posté le 19/03/2016 à 13:35:29 (733 messages postés) -

❤ 0

yo

BlisterB a dit:


Pas envie de faire ça en Java :sourire3 ?
Je raconte probablement n'importe quoi mais de ce que je sais, tu vas être vachement cantonné aux plateformes Windows non ?



Non, franchement, avec Monogame ça passe sous Linux et MacOSX.

Bonne chance, si tu as besoin d'aide pour du code n'hésite pas.

https://xvw.lol


Monos - posté le 19/03/2016 à 19:15:11 (57322 messages postés)

❤ 0

Vive le homebrew

Citation:

avec Monogame


Quoi ? Je fais quoi dans l'histoire ? =>[]

Bonne suite wano et bon courage de re partir à 0.

Signer du nez ?


Wano - posté le 19/03/2016 à 19:35:33 (6974 messages postés)

❤ 0

Déjà de base c'était pas envisageable que ça se fasse sur une autre plateforme que Windows en Ruby. J'ai un peu discuté avec Nuki et oui il y a effectivement moyen de rendre ça portable sur les 3 principales plateformes en prenant soin de vérifier la compatibilité suffisamment régulièrement. De quoi ravir les utilisateurs Linux et MacOSX !


BlisterB - posté le 19/03/2016 à 19:57:56 (749 messages postés)

❤ 0

Ancien pseudo : BlisterB, Kyo

Super ^^.
C'est vrai que c'est assez important de penser au multi-plateforme quand on choisit son language, je t'apprends rien j'imagine : beaucoup de dev travaillent sur Linux/MaxOS (faut dire qu'une avoir franchis le pas hors de Windows, c'est trèèès difficile d'y revenir hahaha).

En tout cas ton projet a l'air super (je le dis jamais assez souvent ^^), bon courage !

Ah oui juste une dernière question, désolé si ça a déjà été dis, mais comptes-tu proposer ton logiciel avec une licence open source/free software ? Ou tu as le vendre ?


Wano - posté le 20/03/2016 à 13:57:25 (6974 messages postés)

❤ 0

Comme précédemment, je ne compte pas changer le statut payant du logiciel, toujours à un prix très raisonnable (~15$). (voir plus bas xD)

News du moi d'Avril ici : http://rpgpapermaker.com/index.php/news/12-april-updates-slowly-recreating-the-engine (profitez en pour jeter un œil au site officiel héhé !)



RPG Paper Maker is now an open source engine for Windows, Linux and Mac!

The source code will always be presented. Take a look on github here : https://github.com/Wano-k?tab=repositories where I will post my works on RPM. You can contact me if you want to contribute to the project in any way.

You can also be sure that there will be a Linux and Mac version. For instance, I'm mainly working on the Windows version where the map editor is embedded into the main window! This is completely different to the Ruby version where it was a multi-window application. However, Linux users should stay on the multi-window model because the actual GTK version doesn't handle embedding. Be aware that the Window version is always more advanced than Linux version. I'm not working on Mac for now (principaly because I don't own any Mac), you'll have to wait later for that version. Some screenshots to compare :

Spoiler (cliquez pour afficher)




Commercial status and making commercial games with RPG Paper Maker

It's been a while since I've been wondering about the RPM commercial status. First, because I thought that the project was so huge that I could not handle it alone anymore. And also because I changed my mind about open source development. Now, making commercial games with RPM will be the only way you have to pay for the engine. Any game made with the engine require a license to be sold. Again, the price is not decided but still pretty low (~$20). So if you want to make games only for fun and for free, don't be affraid! I will also put a "Donate" button when my works would be enough advanced. In the "Shop" section, I will also add goodies items later!


Game sample

I'm currently working on a simple game made with MonoGame framework. You can test and have the source code here : https://github.com/Wano-k/MonoGame-3D-Game-Test.

Spoiler (cliquez pour afficher)




Demo guide

When you open RPM for the first time, you'll get that window :

image



This a great way to discover the engine without having to see a lot of tutorials. This will show you instructions to do in several windows like this :

image



You can stop the demo at any time.


Current work (TODO) :

On Windows :

-Finishing the tile selector (rectangle selection with mouse, correction of frame blink while scrolling)
-Map selector : adding/deleting new directories or new maps, edit labels or map properties
-Map editor : implement mouse picking for floors

On Linux :

-Create a new project
-Open a project
-Map selector
-Open a map editor with multi-window


zeus81 - posté le 02/05/2016 à 02:11:49 (11071 messages postés)

❤ 0

Cool. :pouce:
Par rapport à OSX, bon j'ai jamais testé donc je vais pas pouvoir te renseigner plus que ça mais t'es pas obligée d'avoir un Mac, tu peux l'installer sur à peu près n'importe quel PC et/ou utiliser vmware.


Wano - posté le 02/05/2016 à 20:39:08 (6974 messages postés)

❤ 0

Yep j’envisageais déjà la VM pour ça, mais à priori la version Linux est compatible avec OSX. Faudra que je vérifie ça mais c'est pas ma priorité encore (désolé les utilisateurs de mac mais bon :F).




Exams finis, j'ai un peu de temps devant moi. :)

-Tileset selector for floors and sprites (however, there's a small display bug while scrolling that I can't still figure out). Of course you can resize the windows between the tileset selector and the map editor.

Spoiler (cliquez pour afficher)



-As in ruby version, you can create directories and maps into the map selector. You can reorder it as you wish and rename your maps.
-Map creation/edition
-Inputs manager (working now!)

image

-Zoom/rotation camera, cursor moving
-Mouse picking implementation : add floors with pencil and tin of paint
-Effective way to display drawings when moving cursor
-Draw floors with cursor
-Play button to test your game (still working on it)
-Be aware that I'm principally working on the Windows version. I'd like to have something working on that plateform first. But what you can be sure for now is that the games created with the engine are compatible for Windows/Linux/Mac.
-Implementation of the same height system.
-There is a button to place your game start position, working in game :

image

-You can save a map. If it is not saved there is a symbol (*) after the name of the map. You can also save all the maps that have not been saved. The map is well displayed in game.
-You can set the current square size. The default value is 16 (the RTP square size).
-You can set the resolution of the game and play it on fullscreen or not.
-You can create your own colors with your own names (the selection is automatic with a winforms dialog)
-I started the langage management. I'll finish it later.
-I implemented a custom list box similar to the RPG maker one. Here is an example :

image

Each item has an unique ID, you can change the maximum number of items, copy/paste, edit, delete... The only difference is that you can reorder the items as you wish by draging them. In fact, you always select an item according to its ID. The order in the list doesn't matter, it's only a better way to organize your items.
-Here is the beginning of system page design :

image

-Background color can be set in the map properties
-Beginning of tilesets management :

image

-So I made a preview picture dialog :

image

There is the same RTP system. There can be options on the right. You can even choose your RTP folder on options. I will talk about passage collision, autotiles etc on the next update.
-Correction of flash effects on scrolling for tileset selector for the map editor


Nev - posté le 27/06/2016 à 17:43:15 (2453 messages postés)

❤ 0

Ça fait un moment que je ne suis pas passé par ici...
Mais je suis toujours autant intéressé par ton projet :D Ce moteur me fait méchamment de l'oeil, j'ai hâte de voir les prochaines démo !

Si je bricole deux trois trucs, tu préfère que je les postes sur le forum du site ou ici ? :)

Petite critique néanmoins : Je trouve le site vraiment pas terrible... C'est pas ergonomique et le design fait vraiment viellot.

| Âmes Bannies - Demo 0.2 |


Wano - posté le 27/06/2016 à 18:25:20 (6974 messages postés)

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Ça dépend, quels genre de bricolages tu proposes ? Après pour l'instant le forum du site ne sert pas trop vu que rien de concret n'est encore sorti. X)

Pour le design du site ouais j'ai fait le design assez rapidement, et je suis pas fan des nouveaux design modernes qu'on nous propose souvent (quand ça défile de partout avec des ancrages auto vers le bas). Si t'as une idée de comment rendre ça plus ergonomique hésite pas !


Nev - posté le 27/06/2016 à 18:39:18 (2453 messages postés)

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Je suis en train de m'amuser sur Krita à créer quelques graphismes (rien de ouf) et je vais essayer de bricoler une petite map ou deux sur la démo Ruby :) Juste histoire de voir ce qui est possible.
Et oui justement je me demandais si tu ne voulais pas qu'on utilise un peu le forum du site pour le lancer un peu ^^

Hum... Dans ce cas je pense que l'on a pas les mêmes goûts en terme de Web Design x)
(Regarde mes sites web, je crois que c'est typiquement ce que tu n'aime pas en fait)

| Âmes Bannies - Demo 0.2 |


Wano - posté le 27/06/2016 à 19:08:07 (6974 messages postés)

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Effectivement oui c'est moyennement mon style ahah ! Je vais quand même essayer de trouver un juste milieu entre vieillot et moderne. :p

Du coup oui c'est cool s'il y a moyen de lancer un peu le forum donc hésite pas à poster là-bas. Sinon, tu devrais ptet attendre la semaine prochaine pour créer une map parce que toutes les fonctionnalités de la version ruby auront été reproduites avec le C# d'ici là ! Ça sera bien plus ergonomique (déjà rien que l'éditeur de carte qui est pas dans une fenêtre séparée...), et testable in game. En plus comme ça tu pourrais me faire un retour si tu rencontres des soucis techniques.


Nev - posté le 27/06/2016 à 19:25:27 (2453 messages postés)

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Pour l'instant je commence quelques graphismes :) les modèles et textures créés seront toujours valides sur la version C++ non ?
Mais oui, dans ce cas pour le mapping je vais attendre la prochaine démo.

| Âmes Bannies - Demo 0.2 |


Wano - posté le 28/06/2016 à 13:32:29 (6974 messages postés)

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En fait dans la démo ruby j'avais pas encore remis la possibilité de mettre des modèles 3D personnalisés. Pour l'instant j'ai vaguement vu comment ça fonctionne en C# et je vais essayer de faire ça rapidement. Dans la version ruby on pouvait pratiquement rien faire en fait, c'est parce que j'ai abandonné le ruby au moment où je changeais complétement ma méthode de mouse picking. :sourit

Donc là pour l'instant c'est juste du sol, des autotiles, de l'eau (autotile particulier), et des sprites. Et des modèles 3D si j'ai le temps de le faire d'ici dimanche.


Nev - posté le 28/06/2016 à 17:17:49 (2453 messages postés)

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C'est déjà cool et ça permet quelques trucs :)
Honnêtement la version Ruby donne déjà une idée de ce qui est possible.

| Âmes Bannies - Demo 0.2 |

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